Gwałtowna burza w zachodniej części Wrocławia [Aktualizacja]

Gwałtowna burza w zachodniej części Wrocławia [Aktualizacja]

Nad zachodnią częścią Wrocławia przechodzi obecnie gwałtowna burza. Poryw wiatru zarejestrowany na stacji Wrocław-Strachowice osiągnął 35 m/s (126 km/h). W ciagu 10 minut spadło 15 mm opadu. Dużo szczęścia miała reszta miasta, gdyby burza przeszła parę kilometrów na wschód, nie obyłoby się bez naprawdę dużych strat, a być może i ofiar.

Źródło: monitor.pogodynka.pl

Aktualizacja:

Na tę chwilę (10:20UTC) bilans burzy wygląda następująco: poryw wiatru: 35.2 m/s, suma opadu ok. 33 mm.

A tak wyglądała burza nadciągająca nad Wrocław.

(dzięki Krzysztof Chorabik via facebook)
Print Friendly, PDF & Email

23 Replies to “Gwałtowna burza w zachodniej części Wrocławia [Aktualizacja]”

        1. Bo daje z automatu, który zaniża. Oficjalny opad wynosi 41 mm i jest zakodowany w depeszy SYNOP.

          Piszę tu chyba o tym piąty raz.

          201707231200 AAXX 23121 12424 11782 82704 10221 20198 39998 40139 51017 60411 76098 8357/
          333 90760 91135==

  1. U mnie też przechodzi silna burza z ulewnymi opadami deszczu. Ogólnie współczuję. Ale co za zbieg okoliczności, że ta gwałtowna burza przeszła u pana we Wrocławiu w 8 rocznicę derecho z 2009 roku.

    1. W lipcu burz jest dużo, więc każda jest rocznicą czegoś (zakładając trzy porządne burze rocznie w lipcu, każda nowa jest rocznicą średnio sześciu wcześniejszych po 1945 roku).

      A tak w ogóle to mamy typowo niżową pogodę. To właśnie ten „wielki i piękny” niż znad Wysp Brytyjskich, o którym wspominałem wczoraj.

      1. Ale nie każde burze w lipcu są bardzo gwałtowne ze zjawiskami downburst, derecho, układem MCS czy z towarzyszącymi trąbami powietrznymi, które powodują kolosalne zniszczenie. Intensywność burzy ma duże znaczenie. :)

      2. A tak rzeczywiście Polska jest dzisiaj pod wpływem niżu znad Morza Północnego. Do tego jest płytka zatoka niżowa z frontem ciepłym oraz PZ – czyli wyśmienite warunki do wytworzenia się dużej burz.

  2. U mnie bez burz, ale pochmurno – co jakiś czas kropi. Teraz 23 stopnie. Nadchodzący tydzień bardzo przeciętnie się zapowiada – jutro ma być najładniej i najcieplej, od wtorku ochłodzenie to przeciętnych 21-22 stopni i wracają codziennie przelotne opady deszczu. Dopiero ocieplenie miałoby się pojawić koło 1 sierpnia. Moim zdaniem jest szansa, że lipiec jednak w skali całego kraju skończy się na lekkim minusie. Wszystko zalezy od tego czy ocieplenie przyjdzie na weekend czy po weekendzie.

  3. Nie widać tych 40 mm: przynajmniej w parku grabiszynskim czy ogródkach przy klecinskiej. Powinny być lokalne podtopienia a wygląda jakby napadało kilka mm. Gleba z wierzchu wilgotna, a głębiej dość sucho.

    1. Byłem na Klecinie i ten deszcz tutaj, to było nic w porównaniu do tego, co było w części miasta w której prowadzi się pomiar. A już z pewnością w stosunku do tego, co widać na filmikach na yt. Więc nie dziwię się, że nie widać, zwyczajnie tutaj tyle nie spadło.

      1. Zgadzam się. Na Nowym Dworze solidnie popadało, Grabiszyn już nieco mniej, a na Zakrzowie to ponoć symbolicznie. Na mojej działce chyba też mogło sporo napadać, bo jest na osiedlu strachowice, czyli dość blisko stacji meteo.

    2. W pobliżu Ogrodu Botanicznego w ogóle nie było widać, że tak lało. W sumie ulewa trwała tu tylko kilka minut. Za to w Borach Dolnośląskich pada teraz nieprzerwanie cały wieczór, ale dość słabo.

  4. Przy tego typu pomiarach ciekaw jestem kiedy dane odnośnie opadu są ostateczne.

    Po nocnej umiarkowanej burzy w Krakowie, byłem w szoku widząc
    podsumowanie opadu w na stacji w Balicach – równe 36mm
    (jeszcze to widnieje w ogimecie: https://www.ogimet.com/cgi-bin/gsynext?state=Pola&rank=100&ano=2017&mes=07&day=23&hora=12&Enviar=Ver )
    O tyle to było dziwne, że było to dużo więcej niż na stacjach okolicznych,
    na radarach nie było widać by akurat w Balicach silniej padało niż gdzie indziej
    a i też sam widziałem ,że w Krakowie opad był umiarkowany

    jednocześnie na monitorze pogodynki widzę ,że skorygowana wartość opadu
    do bardziej wiarygodnych 3,6 mm :D
    (i tak też wskazuje pogodynka. http://www.pogodynka.pl/hydro/suma/ ).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.